Z opublikowanego w tym roku badania „E-commerce w Polsce 2017” wynika, że już 54% polskich internautów robi zakupy w Internecie. Dlaczego, aż tak wiele osób chętnie robi zakupy online? Głównym powodem jest ich ciągła dostępność. Złożyć zamówienie w sklepie internetowym możemy w każdej chwili, bez względu na to czy jest to godzina szósta rano czy druga w nocy. Poza tym, uczestnicy badania wskazują na takie zalety jak: wygoda (44%), atrakcyjniejsze ceny (33%) czy oszczędność czasu (39%).

Powyższe podsumowanie mówi nam, że w Internecie możemy znaleźć całą masę potencjalnych klientów dla naszego sklepu. Sprawienie, aby klient znalazł nasz sklep i dokonał w nim zakupów nie jest jednak wcale takie proste. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że niektóre branże sklepów internetowych są mocno konkurencyjne, a osiągnięcie satysfakcjonującego wyniku sprzedaży może wiązać się z dużym wysiłkiem i wieloma kosztami.

najtrudniejsze branże e-commerce zdjęcia 360 stopni

Odzież i obuwie

Zalando, Bonprix, eObuwie czy HM to nazwy, które kojarzy większość z nas. Niełatwo jest pozyskać klientów, gdy na rynku rządzą sklepy, które zdobyły już uwagę milionów użytkowników i zarządzają gigantycznym budżetem. Jeżeli jednak podejdziesz odpowiednio do zadań jakimi są budowanie i rozwój sklepu online, masz szansę osiągnąć sukces, a więc osiągnąć zadowalające wyniki finansowe.

Po pierwsze, Twój sklep musi funkcjonować prawidłowo i być wygodny w obsłudze. To oznacza, że wszystkie etapy zakupów powinny przebiegać bez zbędnych zakłóceń, a etapów składania zamówienia powinno być jak najmniej. Warto również udostępnić więcej niż jedną metodę płatności.

Ponadto, atrakcyjny sklep to taki, którego wygląd jest estetyczny i spójny, a także posiada wersję przystosowaną dla urządzeń mobilnych. Należy też zwrócić baczną uwagę na fotografie produktowe, ponieważ Twoi klienci kupują oczami. Mogą to być tradycyjne fotografie produktowe lub zdjęcia 360 stopni. Najważniejsze, aby na zdjęciu klient mógł zobaczyć każdy interesujący go szczegół i żeby ten widok go uwiódł. Do każdego produktu warto dodać też unikalny, ciekawy opis – będzie to dobry krok w kierunku zaspokajania ciekawości użytkowników oraz ważna informacja dla wyszukiwarki Google, co sprzedajesz w swoim sklepie.

 

najtrudniejsze branże e-commerce zdjęcia 360 stopni

Jeżeli prowadzisz sklep z odzieżą czy obuwiem zainwestuj swój czas w jego promocję na Facebooku oraz w prowadzenie bloga modowego. Tworząc ciekawe i pożyteczne artykuły lub wpisy, masz szansę zdobyć zaufanie dużego grona osób, które mogą stać się klientami Twojego sklepu.

Sklep z zabawkami

Firmą, która najbardziej kojarzy się nam z zabawkami jest zapewne Smyk. Oprócz niego, istnieje cała masa innych sklepów, które inwestują duże pieniądze w pozycjonowanie czy współpracę z blogerkami parentingowymi. Przebić się w tej branży jest niezwykle trudno, a żeby to osiągnąć na pewno trzeba uzbroić się w cierpliwość. Co robić? Po raz kolejny wspomnijmy o prowadzeniu bloga oraz strony na Facebooku. Blog prowadzony z pasją może być świetnym źródłem ruchu na Waszej stronie. Artykuły mogą dotyczyć zabawy, rozwoju dziecka, a także być recenzjami zabawek z Waszego sklepu. Natomiast strona na Facebooku to dobre miejsce, aby inicjować interakcję z obecnymi lub potencjalnymi klientami. Twórz posty, w których znajdują się pytania, na które ludzie mogą odpowiedzieć. Nie zapomnij też o dzieleniu się na profilu napisanymi przez Was artykułami blogowymi.

 

najtrudniejsze branże e-commerce zdjęcia 360

Prowadząc sklep z zabawkami, dobrze jest skorzystać z usług profesjonalnej firmy pozycjonującej, chociaż na pewno trzeba ją wybrać z rozwagą i kontrolować jej działania. Nie wszystkie firmy z branży SEO działają tak, jakbyśmy sobie tego życzyli.

Mamy nadzieję, że nasz artykuł był dla Was kropelką inspiracji.