Wynik sprzedaży danego produktu zależy od kilku rzeczy. Ważna jest jego atrakcyjność oraz cena, ale niewątpliwie dużą rolę w podjęciu decyzji zakupowej odgrywa właściwe przedstawienie produktu. Nieudane i nieinteresujące zdjęcie może przechylić szalę na naszą niekorzyść i poskutkować rezygnacją z zakupu, dlatego warto poświęcić temu elementowi odpowiednią ilość uwagi.

Przede wszystkim, produkty na zdjęciach powinny być przedstawione w ciekawy i estetyczny sposób. Nie bez znaczenia jest tutaj dobór tła czy scenerii.

Możliwość obejrzenia produktu z każdej strony to kolejny punkt, na który zwracają uwagę klienci sklepów internetowych. Powinien być on pokazany z różnych stron i na tyle szczegółowo, aby kupujący nabył przekonanie, że spełnia on dokładnie jego oczekiwania. Osiągnąć to możemy poprzez umieszczenie na karcie produktu galerii zdjęć lub osadzając obrotową prezentację 360. Fotografia produktowa 360 stopni jest szczególnie popularnym rozwiązaniem w branży obuwniczej i modowej.

Profesjonalna sesja produktowa – porady

Światło w fotografii produktowej

Tworząc zdjęcie produktu w profesjonalnym studio, mamy największą kontrolę nad oświetleniem. Panujemy wtedy nad czasem ekspozycji, ilością punktów świetlnych oraz samym rozproszeniem światła. Robienie zdjęć produktom matowym wymaga zazwyczaj użycia softboxów lub namiotu bezcieniowego. Natomiast przy fotografii przedmiotów połyskujących najlepiej zdecydować się na użycie reflektorów albo softboxów typu okta.

Nieco inaczej wygląda sytuacja, kiedy sesję zdjęciową wykonujemy w warunkach plenerowych. Aby zapewnić optymalną ilość światła, należy zorganizować sesję wczesnym popołudniem. Wsparcie na planie zdjęciowym zapewniają światła ciągłe lub softboxy.

Profesjonalna sesja produktowa – garść cennych porad

Cienie i odbicia w fotografii produktowej

Cień na fotografiach produktowych powinien być miękki i naturalny. Zbyt głębokie i wyraźne cienie mogą nie być czymś pożądanym. Na szczęście kierunek padania światła i głębie cienia możemy kontrolować manipulując ustawieniem źródła oświetlenia.

Wygląd odbić na fotografii warunkuje charakter wykorzystywanego podłoża. Jasny i intensywny kolor podłoża powoduje, że obicia są wyraźniejsze. Taki efekt pozyskuje się dzięki takim materiałom jak szkło, lustro czy błyszcząca folia. Z kolei, matowe szkło lub płyta z pleksi generuje odbicia bardziej subtelne.

Profesjonalna sesja produktowa – porady

Końcowa obróbka graficzna

Jednym ze sposobów obróbki graficznej zdjęć jest szparowanie, czyli usuwanie jego tła. Ta metoda pozwala nam na zmianę tła na bardziej adekwatne lub interesujące albo usunięcie niedoskonałości z tła białego.

Końcowa obróbka zdjęcia produktowego to też jego retusz, czyli usunięcie niepożądanych zanieczyszczeń, podrasowanie krawędzi oraz poprawienie kolorów. Ładny efekt końcowy można uzyskać poprzez dodanie naturalnego cienia.