Żeby przyciągnąć uwagę i zatrzymać na stronie klientów, wygląd sklepu internetowego powinien być spójny i estetyczny, a całość funkcjonalna i prosta w obsłudze. Wszystkie elementy, które w nim umieszczasz powinny być tak dopasowane, aby harmonijnie współgrać z resztą. Ta prawda dotyczy również fotografii Twoich produktów.

Bazowe ustawienia zdjęć produktowych

Prezentacje 360 stopni można z łatwością dopasować do indywidualnych potrzeb. Podstawowe ustawienia dotyczą ich prędkości oraz kierunku obracania – produkt może obracać się w prawo lub lewo. Wybór prędkości rozciąga się na skali od 1 do 36 fps, gdzie fps oznacza wyświetlaną liczbę klatek w ciągu jednej sekundy. Przygotowując się do złożenia zamówienia lub wykonania zdjęć obrotowych, trzeba podjąć też decyzję o ilości zdjęć w prezentacji. Większa ilość zdjęć daje efekt płynności, ale wpływa jednocześnie na zwiększenie czasu jej ładowania.

Dopasowanie kolorystyki

Przygotowując zdjęcia 360 stopni, mamy możliwość manipulacji wyglądem ich detali. Kolor przycisków można zmieniać naprawdę dowolnie, podobnie zresztą jak kolor obramowania. Kształ przycisków zazwyczaj jest okrągły, ale do wyboru mamy kilka innych opcji: kwadratowy, okrągły z suwakiem, kwadratowy z suwakiem, a jeżeli istnieje taka potrzeba – z przycisków możemy całkowicie zrezygnować.

Zdjęcie 360 stopni kolor
Fotografia 360 stopni z zielonymi przyciskami


Kwadratowe przyciski dla zdjęcia 360
Kwadratowe przyciski dla zdjęcia 360

Dodatkowe przyciski i slogany

Popularnym rozwiązaniem jest umieszczanie na zdjęciach obrotowych dodatkowego przycisku „kup teraz” z odnośnikiem do sklepu oraz przycisków portali społecznościowych. Dzięki nim, możliwe jest udostępnienie prezentacji na Facebooku, Twitterze czy wysłanie jej mailem do znajomego. Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyśmy umieścili na zdjęciu własny krótki i chwytliwy tekst z odnośnikiem kierującym w dowolne miejsce w sieci.

 

Zdjęcie produktowe 360 stopni z koszykiem
Zdjęcie produktowe 360 stopni z odnośnikiem do koszyka zakupów


Fotografia produktowa 360 z własnym sloganem
Fotografia produktowa 360 z własnym sloganem

Wersja dla urządzeń mobilnych

W obecnych czasach mnóstwo osób korzysta z Internetu za pomocą swojego smartfona, dlatego zdjęcia 360 stopni mają wersję stworzoną specjalnie na potrzeby użytkowników mobilnych. Przycisk powiększenia zajmuje niewiele miejsca, a obrotem, przybliżeniem i oddaleniem zdjęcia można swobodnie sterować dotykiem.

Widok mobilny zdjęcia 360 stopni
Widok mobilny zdjęcia 360 stopni


Wszystkie wymienione powyżej funkcje mają za zadanie ułatwić i uprzyjemnić przeglądanie produktów, a także umożliwić dzielenie się nimi z innymi osobami. To bardzo korzystna sytuacja, ponieważ udostępnianie produktu szerszej widowni za pomocą mediów społecznościowych, zwiększa grono użytkowników sklepu. Natomiast manipulacja elementami graficznymi zapewnia lepsze doznania estetyczne i wrażenie spójności.