Bez względu na to czy Twój sklep prosperuje już od dawna czy dopiero zaczynasz, na pewno chciałbyś, żeby przynosił możliwie największe zyski. Zaangażowałeś się w jego powstanie, włożyłeś mnóstwo czasu i pieniędzy, aby działał i dla Ciebie pracował. Możliwe, że ilość zamówień nie jest taka jak oczekiwałeś lub masz przekonanie, że chociaż jest nieźle, można zawalczyć o więcej. W artykule przedstawiamy kilka punktów, które pomogą ulepszyć e-sklep oraz zwiększyć konwersję sprzedaży.

Mobilna wersja sklepu

Nie da się zaprzeczyć, że coraz wiecej osób robi zakupy przez Internet, korzystając ze swojego smartfona. Telefon nosimy ze sobą praktycznie wszędzie, więc możemy bardzo wygodnie i nie tracąc czasu kupować w trakcie jazdy tramwajem do pracy lub czekając w kolejce na poczcie. Niektóre osoby nie składają zamówienia przez telefon, ale przeglądają ofertę sklepów, żeby wrócić do niej później przed ekranem komputera. Jeżeli Twój sklep nie posiada jeszcze mobilnej wersji, szansa na to, że użytkownik smartfona skorzysta z jego oferty są niewielkie.

Atrakcyjne zdjęcia produktowe

Nawet najbardziej atrakcyjny produkt będzie ciężko sprzedać, jeżeli źle wygląda na zdjęciu. Twój klient chce wiedzieć jak wygląda interesujący go przedmiot i zrezygnuje z zakupu, gdy jego prezentacja będzie brzydka, nieostra lub niedokładna. Estetyczne, profesjonalne zdjęcia produktowe są niezbędne w nowoczesnym e-sklepie. Ciekawym sposobem na przedstawienie produktu są zdjęcia 360 stopni, które umożliwiają obejrzenie go z każdej strony oraz jego przybliżenie. Możliwość dokładnej oceny interesującego przedmiotu zwiększa szansę na finalizację zamówienia oraz minimalizuje ryzyko jego zwrotu.

Szybka wysyłka

Klienci sklepów internetowych nie lubią czekać na przesyłkę. Krótki czas oczekiwania na dostarczenie zakupu to nierzadko element, który decyduje o powodzeniu całej transakcji. Dobrym pomysłem jest też poinformowanie dokonującego zakupu o aktualnym statusie zamówienia. Taki zabieg zmniejsza niepewność i daje informację zwrotną, że proces zamawiania przebiega dobrze i zgodnie z oczekiwaniami.

Różne metody płatności

Udostępnianie użytkownikom sklepów różnych metod płatności wiąże się zazwyczaj z dodatkowymi kosztami, dlatego właściciele niechętnie je wprowadzają. Jest to szczególnie zrozumiałe, gdy sklep powstał niedawno i nie przynosi jeszcze satysfakcjonujących przychodów. Faktem jest jednak, że możliwość wyboru dogodnej metody płatności znacznie zmniejsza ryzyko porzucenia koszyka. Niektórzy klienci nie posiadają konta w banku, inni mają złe doświadczenia z konkretną formą opłacania zamówienia.